رابطه دهانی دستگاه تناسلی مرد و زن

آیا مکیدن دستگاه تناسلی زن برای مرد ضرری به لحاظ بهداشتی دارد؟ یعنی ترشحاتی که خارج می شود و ناخودآگاه به درون دهان فرد هم می رود، آیا ضرری برای مرد دارد و راه حل صحیح برای اینکه هم مقاربت دهانی انجام بشود و هم همسر را به اوج حالت رضایت بخش برساند و هم ضرری برای مرد نداشته باشد چیست؟

در این مطلب سعی شده از نطر شرعی به سوال پاسخ داده شود:

1. شکی نیست که در دین مبین اسلام، انسان می تواند هر گونه لذت جنسی و غیر آن را از همسرش ببرد. در این خصوص محدودیتی وجود ندارد. تنها در برخی ایام خاص و زمان عادت ماهانه، آمیزش جنسی ممنوع شده است. بقیه کامجویی ها به قوت خود باقی است.

اما این تجویز به معنای مناسب و یا مجاز بودن هر گونه رفتار و عمل جنسی بین همسران نیست. برخی از رفتارهای جنسی مثل سکس مقعدی در شرع مقدس اسلام، کراهت شدید دارد . برخی از علما بر اساس روایات وارده، آن را حرام می دانند و یا سکس دهانی را مورد نکوهش قرار می دهند.

شخصی به امام صادق(ع) اظهار می دارد که آیا مرد می تواند، اندام تناسلی و فَرج همسر خود را ببوسد، امام فرمود: اشکالی ندارد ولی این چه کاری است؟!

با این جمله کراهت خود را از این گونه رفتار نشان داد. از روایت استفاده می شود که سکس دهانی به طریق اولی و با قیاس اولویت مورد توجه ائمه(ع) نبوده و نیست.(1)

2. اگر چه برخی کتاب­ها و نوشته ­ها رابطه جنسی دهانی را جایز می شمارند و آن را برای زن و شوهر رضایت بخش می پندارند، اما باید توجه داشت که این عمل در شرع مقدس مورد نکوهش واقع شده است .از لحاظ بهداشتی و پزشکی آسیب­ها و ضررهایی در پی دارد.

3. هرچه که از بدن انسان طی فرایندی خاص، طبیعی و یا غیر طبیعی دفع می شود ،مانند عرق، ادرار، مدفوع، خون، ناخن، شوره، منی، ترشحات مهبلی و رحمی و … غیر قابل خوردن و چندش آور است.

به دلیل اینکه مواد دفع شده جزء سموم حاصل از فعل و انفعالات بدن یا محل مناسبی برای تجمع، رشد و تکثیر میکروب ها می باشند، بدن به طور طبیعی میلی به خوردن این گونه مواد دفعی و ضایعات بدن را ندارد. احتمال آلوده بودن آن ها به انواع و اقسام باکتری­ها و میکروب­ها بسیار است.

4. اگر چه ترشحات معمولی خانم­ها که از اندام تناسلی آنان خارج می گردد، پاک است، ولی هنگامی آمیزش جنسی و زمانی که زن به اوج لذت جنسی می­رسد، نجس بوده و حکم منی مردان را پیدا می کند، به همین خاطر خوردن آن در هر صورت حرام می باشد، البته گاهی خوردن منی، ادرار و مدفوع در بعضی از افرادی که دارای نوعی از انحرافات جنسی می باشند، در مواردی دیده می شود که نشان از وخامت انحراف جنسی آنان دارد.

5. خوردن مایع منی و ترشحات مهبلی در هنگام اوج لذت جنسی، علاوه بر این که از لحاظ شرعی و دینی حرام است، از نظر پزشکی و بهداشتی نیز صحیح نیست. مشکلات زیادی برای حلق و دهان، معده و دستگاه گوارش پیش می آورد. باعث مضرات زیادی برای روده ها و کلیه ها می باشد. شاید یکی از علل نجاست و حرمت خوردن آن ها به خاطر وجود مشکلات و مضراتی باشد که خوردن این گونه ترشحات در بدن شخص ایجاد می کند.

6. معمولاً منی و ترشحات اندام تناسلی وقتی از دستگاه تناسلی و مجرای ادرار خارج می شود، میکرب­های زیادی را که در مجرای ادرار هست، با خود به همراه می آورد.

چون آن منطقه ­ها و مجرای ادرار بسیار آلوده است، احتمال سرایت میکرب­ها زیاد است. به راحتی میکروب­ها و باکتری­های دستگاه تناسلی به مجاری حلق و معده وارد می شود. باعث عفونت و سرایت بیماری به بخش های دیگر بدن فرد می گردد.

علاوه بر انتقال باکتری­ها و میکروب های مجرای ادرار، موجب انتقال و سرایت بیماری های مقاربتی نظیر ایدز، سیفلیس، سوزاک و... به بدن فرد سالم می شود. اگر یکی آلوده به بیماری مقاربتی باشد، به راحتی سیفلیس و سوزاک و ویروس ایدز وارد دهان و حلق خواهد شد . مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می کند.

7. با توجه به مطالب مطرح شده، برای پیشگیری از آسیب ها و مشکلات احتمالی، توصیه می شود تا آن جا که امکان دارد، از سکس دهانی اجتناب کنید . به هیچ وجه ترشحات اندام تناسلی را نخورید. اگر ناخواسته وارد فضای دهان­تان گردید، فوراً آن را بیرون بریزید. دهان خود را شسته و و با شوینده­ های مخصوص دهان، آن را ضدعفونی و پاک نمایید.

8. در حال حاضر شیوه­ای وجود ندارد که بتوانید از ورود ترشحات اندام تناسلی به دهان جلوگیری کنید، مگر این که خودتان از ابتدا به سکس دهانی تمایلی نداشته باشید و آن را انجام ندهید.بر فرض این که اندام تناسلی زن را قبل از آمیزش پاک گردانید، چون نمی توانید در حین عمل سکس دهانی، از ترشحات جلوگیری کنید، باز تلاش شما به جایی نخواهد رسید و نمی توانید از ورود ترشحات آلوده به فضای دهان­تان اجتناب کنید.

9. توصیه می شود به جایی این که بخواهید با سکس دهانی، لذت جنسی و رضایت بخشی داشته باشید و خود را با آسیب­ها و مشکلات آن گرفتار کنید، به سکس مهبلی و واژینال روی بیاورید. با لمس و مالش کلیتوروس، با دست و یا آلت تناسلی، همسرتان را به اوج لذت جنسی برسانید.

پی­ نوشت­:

1. وسائل الشیعه حر عاملی، محمد بن حسن، قم: مؤسسه آل البیت، جلد14، باب تقبیل، 1409 ه.ق،

 

آیا رابطه جنسی در دوران بارداری ممنوع می شود؟

یکی از سوالاتی که برای اغلب زوج‌ها به وجود می‌آید، این است که آیا نزدیکی و روابط جنسی در دوران بارداری ممنوع است؟ پاسخ روشن است: البته که نه.

اگرچه جنین در رحم تشکیل و به زندگی خود ادامه می‌دهد، اما درواقع جنین در کیسه حاملگی قرار دارد که از جنس خاصی است که کاملا از جنین حمایت می‌کند و از طرفی در اطراف جنین مایع آمنیوتیک قرار دارد که نقش ضربه گیر دارد و اجازه نمی‌دهد ضربه‌هایی که به شکم مادر وارد می‌آید، به جنین آسیبی برساند. همین طور دیواره گوشتی رحم مقاومت زیادی در برابر محیط ایجاد می‌کند. بنابراین انجام نزدیکی هیچ آسیبی به جنین نمی‌رساند.

از طرفی بسیاری از مادران باردار و برخی مردان به دلیل همین ترس‌ها دچار کاهش میل جنسی می‌شوند و برخی در کل دوران بارداری نزدیکی نمی‌کنند؛ در حالی که این عمل موجب سست شدن بنیاد زندگی آنان می‌شود و کاملا بدون علت است.

البته در برخی موارد به دلیل خطرات خاص، نزدیکی از سوی پزشک ممنوع می‌شود، از جمله در کسانی که خونریزی دارند یا سابقه سقط مکرر دارند یا کسانی که در سه ماهه سوم بارداری دچار جفت سرراهی هستند و جفت پایین قرار دارد، همین طور کسانی که دچار نارسایی دهانه رحم و کوتاهی سرویکس هستند، نباید نزدیکی داشته باشند و بخصوص کسانی که در معرض زایمان زودرس هستند، مثل کسانی که دچار انقباضات رحمی شده‌اند یا سابقه زایمان زودرس دارند، نباید نزدیکی کنند.

گاهی به دنبال نزدیکی، خونریزی از واژن اتفاق می‌افتد که در این موارد باید تا چند روزی از نزدیکی اجتناب کرد تا خونریزی قطع شود.

به طور کلی تمایل به روابط جنسی به علت‌های فوق کمتر می‌شود، اما در مواردی نیز مادر به دلیل نداشتن نگرانی بابت بارداری و افزایش هورمون‌های جنسی دچار افزایش میل جنسی می‌شود. در مردان هم به همین ترتیب برخی دچار افزایش و برخی کاهش این میل می‌شوند.

از موارد دیگری که باید به آن توجه کرد، مساله خونرسانی به جنین بخصوص در سه ماهه آخر است. در این زمان چنانچه مادر به مدت طولانی به پشت (طاقباز) بخوابد، احتمال کاهش خونرسانی به جنین وجود دارد که به این مساله حین نزدیکی باید دقت کرد.

از موارد دیگر ممنوعیت نزدیکی در زمان‌هایی است که مرد دچار تبخال تناسلی شده است زیرا این بیماری در صورت انتقال به مادر برای جنین خطرناک است.

از موارد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، شرایط مادر پس از زایمان است. در این زمان به علت افت شدید هورمون‌های جنسی، بافت داخلی بدن مادر مثل افراد یائسه خشک می‌شود و در نتیجه نزدیکی دردناک خواهد شد.
از طرفی در این زمان به دلیل افسردگی خفیف پس از زایمان، همین طور کم خونی و کم خوابی دوران شیردهی و پس از زایمان، میل جنسی در زنان بشدت افت می‌کند، اما با کمی ملاحظه، صبر و تحمل، وضع مادر به حالت عادی برمی گردد.

همچنین باید دانست در مادرانی که زایمان طبیعی دارند، تا شش هفته امکان نزدیکی وجود ندارد و در افرادی که سزارین شده‌اند، این مدت به دو هفته تقلیل می‌یابد، اما در تمام موارد باید به تمایل مادر به روابط جنسی اهمیت داده شود و توجه ویژه به این موضوع معطوف شود.

تفکرات نادرست درباره رابطه زناشویی

بسیاری از متخصصان معتقدند برخی از اشتباهات رایج که منجر به یکنواختی روابط جنسی در بین همسران می‌شود، می تواند از طرف خانم ها صورت گیرد. در این مطلب برخی از اشتباهات رایج خانمها در رابطه جنسی با همسرشان به اختصار بیان شده است. اگر نمی‌خواهید زندگی زناشویی خود را کسل کننده پیش ببرید، خواندن این نوشتار کوتاه را از دست ندهید.

شروع رابطه جنسی

بسیاری از افراد ممکن است در رابطه با رفتار زنانه خود نگران باشند. خانم ها نباید حالت تهاجمی و پرخاشگرانه داشته باشند. احساس شکست و نگرانی درشروع  رابطه جنسی می تواند از جمله مشکلات عمده خانم ها هنگام برقراری رابطه جنسی باشد . این تصور ممکن است باعث شود که رابطه جنسی آنها دچار عدم تعادل شده باشد. عموما مردها دوست دارند به همان اندازه که آنها زن ها را در رابطه جنسی تحت تاثیر قرار می دهند، خودشان هم تحت تاثیر قرار بگیرند. تکیه بر ایده ها و عقاید سنتی در هنگام برقراری رابطه جنسی و نقش های جنسیتی می تواند رضایت جنسی را تحت تاثیر قرار دهد.علاقه مندی خود به شروع رابطه جنسی وهم چنین احساس خود را از برقراری رابطه جنسی با همسر خود در میان بگذارید تا احساس رضایت خاطری در طرفین ایجاد شود.

چگونه به نظر رسیدن در زمان رابطه جنسی

فکر کردن به این که در حین رابطه جنسی چگونه ممکن است به نظر برسید، شما را از لذت رابطه جنسی به دور می کند و ممکن است در رسیدن به ارگاسم هم مشکل ایجاد کند. هیچ گاه به چاقی و نوع آرایش خود در زمان رابطه جنسی فکر نکنید. شما باید به خود اجازه بدهید که به ارگاسم برسید.

نوع تفکر در روابط جنسی

باید تفکرات قدیمی در روابط جنسی نظیر عدم جذابیت جنسی طرفین را کنار بگذارید، برای بسیاری از مردان رابطه جنسی مسئله ای بسیار مهم است و نباید با بی تفاوتی از کنار این مسئله گذشت. تحقیقات مختلف بیان می کنند که صمیمیت در رابطه جنسی در چارچوب رابطه زناشویی منسجم ایجاد می شود.

اعتقاد به داشتن رابطه جنسی

بسیاری از پسران در زمان نوجوانی تمایل زیادی به داشتن رابطه جنسی دارند، اما این در مورد مردان صادق نیست. فشارهای روزمره زندگی، کار و خانواده باعث عدم برانگیختگی جنسی مردان می شود. وقتی مردی به زنی بگوید که در حال حاضر تمایل جنسی ندارد این امر می تواند منجر به شوک بزرگی در زن شود و در نهایت  باعث ایجاد این تصور شود که همسرش او را دوست ندارد. در حقیقت این امر نشان دهنده این است که مرد در آن لحظه تمایل به داشتن رابطه جنسی ندارد و این به معنای عدم علاقه او به همسرش نیست. با همسرتان به طور واضح درباره روابط جنسی صحبت کنید، به او بگویید چه چیزهایی در رابطه باعث به آرامش رسیدن شما می شود.

از پیشنهاد همسرتان برای رابطه ناراحت نشوید

پس از این که زن و شوهر بعد از مدتی باهم زندگی کردند این امر طبیعی است که با پیشنهاد جدیدی بخواهند یکدیگر را خوشحال کنند. اگر همسر شما پیشنهاد جدیدی برای رابطه جنسی می دهد به این معنا نیست که او از رابطه جنسی فعلی ناراضی است.

3 نکته کوتاه ولی کاملاً مهم در امور جنسی

نکته یک.

یکی از مواردی که خانمها باید رعایت کنند این است که بدانند چه چیزهایی همسرشان را تحریک میکند. آنها را شناسایی و در زمان لازم از آن استفاده کنند.مثلاً اگر مردی همسرش را در حالی جذاب میبیند که یک سنجاق سینه به لباسش آویزان باشد دیگر لازم نیست زن هی فرت و فورت از سنجاق سینه استفاده کند و اثر آن را از بین ببرد.این از زمان استفاده….

اما خانمها حتماً سعی کنید عوامل تحریک همسرتان را بشناسید.نسبت به رنگها حساس باشید.مثلاً بدانید که لباس خواب شما چه طرحی و چه رنگی باید باشد تا همسرتان را تحریک کند.حتماً ازش بخواهید که برایتان تشریح کند که جه طرح و رنگی دوست دارد.حتی اجازه بدهید که او برایتان خرید لباس را انجام دهد.یا مثلاً بدانید که جوراب شما در شوهرتان چه تاثیری دارد…پاهای شما در تحریک همسر واقعاً موثرند.شاید حتی وی پاهای برهنه دوست داشته باشد.تمام این موارد ریز را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید.اینها چیزهای کوچکی هستند که تاثیرات بزرگی دارند.گردنبند، رنگ تل سر، گوشواره ، دستمال گردن و تمام زیور آلات شما میتوانند عامل کشش همسرتان بشوند.مرد شما هیچوقت اینها را برایتان شرح نخواهد داد بلکه شما باید تمامی آن را شناسایی کنید و از آن برای تحریک همسرتان استفاده کنید..

نکته دوم…

یکی دیگر از موارد کوچک ولی مهم در هنگام آمیزش جنسی میباشد.زنها و مردانی که نمی خواهند صاحب فرزند شوند و سعی میکنند از شیوه جلوگیری طبیعی استفاده کنند یعنی قبل از زمان انزال مرد دست از رابطه بکشند تا جرثومه های اسپرم به جهاز تناسلی زن نرسد، همواره یک نوع ترس را در خود مبحوس میکنند.آنها رابطه جنسی را با یک وحشت پنهان آغاز میکنند و شدیداً باعث تشنج میگردند.عموماً زنها بدلیل دیرتر به اورگاسم رسیدن قبل از تحصیل لذت، مرد خود را از دست میدهند!!!چون مرد در طول رابطه مدام در فکر زمان و کنترل انزال خویش بوده و نمی تواند حواسش را کاملاً معطوف به زن کند و اکثراً قبل از ارضای کامل زن از وی کناره گرفته و سبب نارضایتی زن میشوند.زنها معمولاً چیزی نمی گویند ولی این امر به روان آنها صدمه میزند و تلافی آن را جای دیگر سر مرد در می آورند.زیرا زنی که از نظر جنسی از مرد خود راضی نباشد هرگز وی را نخواهد بخشید!!!من توصیه میکنم حتماً از وسایل ضد حاملگی استفاده کنید تا بتوانید این اضطراب را از بین ببرید…

نکته سوم…

مورد دیگر اینکه زنها و مردها همیشه نگران آن هستند این است که فکر میکنند بدلیل افزایش سن و کهولت جذابیت خود را از دست داده اند ، و دلیل کم شدن توجه همسرشان و دلسردی وی این مورد میباشد!!..واقعیت این است که علت آن بی اعتنایی به عوامل در جاذبه جنسی میباشد…. زن و شوهری که از امور جنسی به عنوان یک عادت استفاده میکنند نباید انتظار آینده ای پر هیجان داشته باشند.. تعویض زمانهای آمیزش ، تغییر حالتهای آمیزش ، تغییر مکانهای آمیزش و عوامل دیگر چیزهایی هستند که من نمی دانم چرا توسط زوجین فراموش میشوند.در اختیار داشتن یک عامل همواره باعث فراموشی این مورد میگردد که ما باید آن مورد را حفظ هم بکنیم!!…توجه نمیشود که هر قدر سن بالاتر رود فهم نیز بیشتر میشود و در نتیجه انتظار بیشتری طلب میشود..باید به تنوع در امور جنسی توجه کرد زیرا که زن و مرد جا افتاده دیگر یک کودک ناشی نیست که به یک رابطه ساده ارضا روحی شود..توجه نمیشود که یک زن سی ساله یا یک مرد سی و پنج ساله انسانهایی هستند که از رابطه جنسی یک لذت کامل می خواهند نه مثل نوجوانان یک هیجان ساده!!!!…بدانید در صورت افزایش عمر شما وظیفه شما در قبال همسرتان بیشتر شده و او خواستار لذت بیشتریست چون او عاقل و کاملاً بالغ شده و نیازهای خود را بهتر میشناسد.پس همواره سعی کنید که در امور جنسی توان خود را حفظ کنید…زیرا که زن و شوهری که از نظر جنسی دیگر قادر به خاموش کردن عطش روحی هم نباشند قطعاً زندگی جذابی نخواهند داشت

فواید رابطه جنسی برای زوجها

 رابطه جنسی خوب چه فوایدی داره :

1- بهبود حس بویایی: پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاکتین افزایش مییابد. این هورمون سبب میگردد تا سلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد کنند . (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده میگردد

2- کاهش ریسک بیماریهای قلبی: داشتن بیش از 3 نوبت رابطه جنسی در طول هفته ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی را درمردان به نصف کاهش میدهد. رابطه جنسی کلسترول بد خون را نیز کاهش میدهد.

3- کاهش وزن و تناسب اندام: رابطه جنسی یک نوع فعالیت بدنی است. یک رابطه جنسی پرحرارت 200 کالری انرژی می سوزاند، یعنی معادل 15 دقیقه دویدن بروی دستگاه ترد میل(دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگیخته (از لحاظ جنسی) از 70 بار در دقیقه به 150 بار در دقیقه افزایش می یابد. انقباضات حین رابطه جنسی باعث تمرین و درگیر شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سینه میگردد. پلاسمای منی مردان حاوی هورمونهای تحریک کننده غدد تیروئید میباشد، که میتواند باعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و کاهش وزن آنان گردد.

4- رابطه جنسی باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون میشود: این هورمون باعث محکمتر شدن عضلات و استخوانها میگردد .

5- کاهش افسردگی: زنانی که از لحاظ جنسی فعال بوده و شریک جنسی آنان نیز از کاندوم استفاده نمی کنند، کمتر مستعد افسردگی میباشند. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه می شود. من ی مردان حاوی هورمونهای استروژن و پروژسترون میباشد که هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند. زنانی که در معرض منی شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسی بدون کاندوم) شادتر میباشند. (البته حاملگی ناخواسته و عدم ابتلا به بیماریهای مقاربتی بایستی در اولویت باشد )

6- تسکین درد:درست قبل ازارگ اسم (اوج لذت جنسی) سطح هورمون اکسی توسین به 5 برابر سطح نرمال افزایش می یابد. این هورمون باعث ترشح آندورفین (ضد درد طبیعی بدن) گردیده و هرگونه دردی را تسکین میدهد. رابطه جنسی باعث ترشح هورمون استروژن نیز میگردد که میتواند دردهای قاعدگی را کاهش دهد.

7- سرماخوردگی کمتر: افرادی که 1-2 بار درهفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها 30 درصد بیشتر میباشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میگردد.

8- کنترل بهتر مثانه: رابطه جنسی تمرینات کگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه میگردد .

9- دندانهای سالم تر: پلاسمای منی (جذب شده از مخاط مهبل) حاوی روی، کلسیم و دیگر مواد معدنی میباشد که از پوسیدگی دندانها جلوگیری میکند. همچنین آداب برفراری رابطه جنسی، دو شریک جنسی را ملزم به رعایت اصول اولیه بهداشت از جمله مسواک زدن دندانها میکند .

10- سلامت پروستات: برخی اورولوژیستها به رابطه میان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. برای تولید مایع من ی پروستات و کیسه من ی موادی همچون روی، اسید سیتریک و پتاسیم را از خون میگیرند و آنها را تا 600 برابر تغلیظ میکنند. در این بین هر عامل سرطانزای موجود در خون نیز ممکن است به همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته گردد. رابطه جنسی و انزال مکرر میتواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگیری به عمل آورد. البته ثابت گردیده داشتن رابطه جنسی با چندین شریک جنسی میتواند سرطان پروستات را در مردان تا 40 درصد افزایش دهد. (به خاطر افزایش ریسک ابتلا به بیماریهای منتقله از راه جنسی )

11- افراط در رابطه جنسی با همسر برای زنان بی خطر است: رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شکم و باسن و بهبود ساختار قامتی در زنان میگردد. البته مشروط بر اینکه از بیماریهای مقاربتی ،حاملگی ناخواسته و هرگونه استرس خبری نباشد. زنان یائسه ای که از رابطه جنسی امتناع می ورزند ممکن است دچار آتروفی(تحلیل) مهبل و مقاربت دردناک گردند. تمام هورمونهایی که زنان یائسه به آنها نیاز دارند، از طریق رابطه جنسی سالم با شوهرانشان قابل دریافت میباشد. (رابطه جنسی بدون کاندوم )

12- اما افراط در رابطه جنسی میتواند برای مردان دردسر آفرین باشد: آلت تناسلی مردان ممکن است دچار خراشیدگی و یا تحریک پوستی گردد. همچنین در رابطه جنسی خشن و طولانی مدت بافت آلت تناسلی مردان میتواند دچار آسیب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بی علت نیست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر میگردد. اما پس از آن دیگر خونی در آلت جریان نمی یابد. برای جذب مجدد اکسیژن عضلات آلت بایستی شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهید تا آلت شل شده و استراحت کند، با این کار عضلات آلت را از دریافت اکسیژن کافی محروم کرده اید. در بیماری پریاپیسم(priapism) که در آن نعوذ دائمی پدید می آید، آلت ممکن است دچار مرگ سلولی گردد. به همین خاطر پریاپیسم یک اورژانس پزشکی محسوب میگردد .

13- افزایش جریان خون: رابطه جنسی جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش میدهد. بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگانهای بدن رسیده و مواد زاید نیز سریعتر از بدن دفع میگردند .

14- افزایش طول عمر: نرخ مرگ و میر درافرادی که 2 بار درهفته به ارگاسم میرسند، نصف افرادی است که در طول ماه تنها یک مرتبه ارگاسم را تجربه میکنند.

15- رابطه جنسی باعث افزایش سطح هورمون استروژن در زنان میگردد: این هورمون باعث انعطاف پذیری و لغزندگی بیشتر مهبل شده و زنان را در برابر بیماریهای قلبی محافظت میکند.

16- رابطه جنسی در کاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است: همچنین رابطه جنسی باعث بهبود کیفیت خواب میگردد .

17- رابطه جنسی چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است: چنانچه همسری دارید که برایتان اهمیت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نیز برای وی اهمیت قائل بوده و دوستش داشته باشید، از لحاظ احساسی و جسمی نیز با یکدیگر صمیمی باشید، آنوقت 3-5 برابر کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و یا ابتلا به بیماریهای گوناگون قرار خواهید داشت. بخشی از آن به خاطر اثرات مثبت لمس کردن میباشد. در آغوش گرفتن و نوازش کردن باعث تغییر در ترکیبات شیمیایی بدن شما میشود .

18- رابطه جنسی سالم در افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (خصوصا مردان ) میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد .

زنان و تظاهر به ارگاسم شدن در آنها

اگر زنی در طول رابطه احساس کند که برای ارگاسم شدن تحت فشار قرار گرفته است چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟ تظاهر به ارگاسم شدن یکی از راههایی است که زنان درچنین شرایطی بر می گزینند! تحقیقات نشان می دهد که 70% زنان تظاهر به ارگاسم می کنند! این یعنی واقعا احتمال اینکه شریک شما نیز یکی از این افراد باشد وجود دارد.اگر وی در حال تظاهر کردن به ارگاسم شدن باشد باید نتیجه گرفت که حتما شما کارتان را غلط انجام می دهید.

از طرفی شما وی را بیشتر ناراحت و عصبی خواهید کرد به خاطر این حقیقت که وی می داند شما منتظر هستید تا وی از شدت لذت فریاد بکشد!

برای اینکه بتوانید ارگاسم مصنوعی را شناسایی کنید در ابتدا باید بدانید که همسر شما چگونه ارگاسم می شود. بسیاری از زنان توسط تحریک و ماساژ مستقیم کلیتوریس ارگاسم می گردند.

بعضی ها با تحریک و ماساژ نقطه جی به این مهم دست پیدا می کنند. عموما زنانی که برای ارگاسم شدن به تحریک وماساژ جی اسپات احتیاج دارند نمی توانند با ماساژ کلیتوریس به ارگاسم برسند.این یکی از رفتارهایست که شکل گیری آن در طول زمان رشد فرد در خودارضایی شکل می گیرد و در آن تاثیر دارد. زنان بسیاری هستند که فقط از طریق ماساژ کلیتوریس ارگاسم می شوند در نتیجه فایده ندارد که شما با آنها یک ساعت رابطه داخلی داشته باشید چراکه اگر به کلیتوریس و ماساژ آن توجه نداشته باشید تنها وی را با رابطه گرم نگه داشته اید!

نکته دیگر برای شناسایی ارگاسمهای مصنوعی در زنان این است که بدانید شریک شما چه مراحلی را باید طی کند تا به ارگاسم برسد. تحقیقات نشان می دهد که درصد بالایی از زنان توسط معاشقه باید گرم شوند تا کم کم به حسی برسند که احساس کنند به چیزی احتیاج دارند و دلشان می خواهد توسط آن چیز پر شوند. در این مرحله رابطه داخلی آغاز شده و در نهایت به ارگاسم فرد ختم می گردد. اما شما سعی کنید که ببینید وی چه قدر برای چه مرحله نیاز دارد.این اصلا ساده نیست. در مغزتان فرو کنید که وی را کاملا زیر نظر بگیرید.. اینکه شما چیز جدیدی را امتحان کنید و وی ارگاسم شود خیلی خوب است اما شانس اینکه وی در حال تظاهر کردن است تا از شر آن خلاص شود هم وجود دارد.اگر ناگهان بصورت نا مربوط دیدید که وی ارگاسم شد بدانید که شانس بالایی برای تظاهر و خواستن برای رهایی از این شرایط وجود دارد.

راههای فراوانی برای شناسایی ارگاسمهای دروغین وجود دارد اما قبل آن باید ارگاسم صحیح شریکتان را حتما شناخته باشید.چندین مورد از راههای شناخت ارگاسمهای دروغین اینها هستند

1-آه و ناله های مکانیکی! اگر می بینید که وی مدام یک خط جمله را تکرار می کند و ناله های وی شبیه به چیزیست که در فیلمها دیده و همینطور ناله ای وی بدون نفس عمیق است شانس بنا به دلایلی برای تظاهر به ارگاسم وجود دارد

2-صدای وی با حرکات هم خوانی ندارد! مثل اینکه شما ضبط صوت را خاموش کنید و فرد همچنان برای خود  برقصد!  مثلا شما در حال اجرای اورال سکس و یا همان سکس دهانی هستید و برای لحظه ای دست می کشید تا ری ست شوید و دوباره شروع کنید ناگهان صدای آه و یا ناله بشنوید!  در اینجا شانس برای تظاهر بالاست.

3-زنی که به سمت ارگاسم می رود تمام ماهیچه هایش جمع خواهد شد.یکسری از ماهیچه ها جمع شدنش اختیاری نیست مثل مثلا ماهیچه داخل پا و یا خود دهانه واژن. اگر میبینید که وی بسمت ارگاسم رفته یا در حال ارگاسم است اما حس نمی کنید که ماهیچه های وی آلت شما را اندکی قفل کرده اند شانس برای ارگاسم مصنوعی وجود دارد.

4-نفس کشیدن وی در طول ارگاسم برای مدتی شدید می شود. وی باید این نفس کشیدن را بعد از ارگاسم تا مدتی به همان شدت ادامه دهد اما اگر یبینید که وی ارگاسم شدید داشته (چون عموما زنان تظاهر به ارگاسم طولانی می کنند تا شما بفهمید و ول کنید! )  اما نفس وی مثل سویچ  برق ناگهان قطع شد بدانید چنین ارگاسمی مصنوعی بوده است.

لازم نیست از وی متنفر بشوید.اینکه وی به ارگاسم شدن تظاهر می کنند این معنی را نمی دهد که وی از روی منظور چنین رفتاری انجام می دهد. بعد از سکس به وی یک جایزه اسکار برای ایفای بهترین نقش مکمل بدهید و ببینید چگونه عکس العمل نشان میدهد! اما چرا چنین کاری انجام می دهد؟ چرا زنان دست به چنین رفتاری می زنند؟

1-شاید و اصلا نمی داند که ارگاسم چیست! بنظر عجیب می اید اما بسیارند از این گونه افراد. زنانی که خود ارضایی نداشته و اصلا هم نیا موخته اند که چه در سکس می خواهند و چه لازم دارند.فکر می کنند ارگاسم همان مرطوب شدن است1 چنین افرادی اصلا ارگاسم شدن را بلد نیستند.من با زنانی از این قبیل برخورد داشته ام که واقعا نمی دانستند  ارگاسم چیست. من به آنها گفتم که می توانم برای شما این را بوجود بیاورم و باید بگویم که موفقیتی نداشتم!

2-واژن انها دردناک میشود. بسیار ساده است.زنان در طول سکس دچار درد واژن می گردند.بسیار ساده است که شروع به رابطه داخلی کنید و در مدت 20 دقیقه زن را به مرزی برسانید که از درد واژن ضجه بزند و گریه کند.بسیاری از زنان دیواره ها و لبهای واژن ضعیف و لاغری دارند.این افراد عموما بسرعت زیر فشار و وزن و سرعت رابطه و آلت دارای درد می گردند و ارگاسم شدن آنها نا ممکن می شود!

3-زن تظاهر به ارگاسم می کند فقط برای اینکه شما آرام بگیرید و به خود افتخار کنید. وی در شرایط ارگاسم نیست و می داند این مسئله که ارگاسم شود چقدر برای شما حیاتی است. پس وی دست به این رفتار میزند تا همه از این مرحله شاداب و سالم بیرون بی آیند! برای همین است که می گویم برای ارگاسم به کسی فشار وارد نکنید. از من بپرسید خواهم گفت شما وادارش می کنید که بخاطر شما به شما دروغ بگوید!

شما باید ذهن باز داشته باشید و با وی در این مورد صحبت کنید.از وی بخواهید که برای شما حرف بزند و مستقیم در مورد این موضوع با هم صحبت کنید. اینکه چه چیزی می تواند وی را ارگاسم کند و شما چه می توانید باری رسیدن به آن نقطه انجام دهید. اگر شما به اندازه کافی جنتلمن باشید وی درها را برای شما خواهد گشود و برای شما توضیح خواهد داد که چه می شود و چه باید بشود تا وی دیگر این رفتار را انجام ندهد.

مقاله از  خانم م - رادفر(روانشناس)

10 گام برای پذیرش نوزاد جدید

برای آنکه بتوانید یک رابطه مثبت میان فرزندان خود ایجاد کنید بهتر آن است که قبل و پس از تولد نوزاد دوم زمینه لازم را فراهم آورید و رفتارهای خود را به دقت با موقعیت جدید تنظیم کنید در زیر به چند نمونه از این راه کارها اشاره می کنیم:

1 - خبر بارداری خود را با زبانی ساده به آرامی و در جوی آکنده از محبت به کودک خود اطلاع دهید.

2 - از دادن وعده های غیر ممکن پرهیز کنید. مثلاً نگویید: " قرار است برای تو یک همبازی بیاید". زیرا با این کار یک تصور غیر واقعی را در ذهن او به وجود می آورید و بعدها خود این ایجاد توقع مشکل ساز خواهد شد.

3 - اغلب کودکان از لمس کردن شکم مادر، صحبت کردن، شعر خواندن یا توضیح وقایع روزمره برای خواهر یا برادری که هنوز ندیده اند لذت می برند اما باید با حفظ حریم ها، پاسخ های ساده و در عین حال صادقانه به او بدهید، البته این اطلاعات باید به صورت طبقه بندی شده باشد.

4 - نسبت به استفاده از همکاری و کمک کودک بزرگ تر برای پرورش فرزند بعدی ابراز نیاز کنید و حس مسئولیت او در این زمینه را برانگیزید اما به نحوی رفتار نکنید که تصور کند تولد فرزند دیگر به معنی نیاز به تلاش و خستگی بیش از اندازه او و والدین است.

5 - ارائه اطلاعاتی مانند اینکه به احتمال زیاد نوزاد با گریه کردن اندکی شرایط و آرامش خانه را تغییر می دهد خوب است اما نباید برای نشان دادن وفاداری خود به فرزند اول از واژه های منفی استفاده کنید، مثلاً نگویید نوزاد تازه به دنیا آمده نمی فهمد، بچه بدی است یا...

6 - اگر قرار است که مکان نوزاد جدید را در اتاق فرزند اول قرار دهید یا امکانات خاصی را برایش تهیه کنید از نقطه نظرات و یا همکاری فرزند خود در سطح توانایی اش استفاده کنید و در این میان نیازهای او را هم در نظر بگیرید.

7 - در گام های بعد باید تلاش کنید تا وقت خود را به گونه ای تنظیم کنید که زمان هایی را به طور اختصاصی با فرزند اول خود سپری کنید. مثلاً با او بازی کنید و یا به خرید بروید. همواره به یاد داشته باشید که او هم در حد خود باید از دوران خردسالی اش استفاده کند و هنوز به محبت شما احتیاج دارد.

8 - هماهنگی بین والدین برای مدیریت این موقعیت جدید اهمیت بسزایی دارد خصوصاً کمک های پدر می تواند فرصت بیشتری را برای مادر ایجاد کند تا به فرزند اول رسیدگی کند.

9 - به دیگر بستگان نیز یادآوری کنید که به کودک بزرگتر توجه کنند و با شوخی های بی جا حس حسادت او را تحریک نکنند.

10 - وقتی تفاوت های جنسیتی نیز وجود دارد علاوه بر تشریح تفاوت های سنی باید این ویژگی ها را نیز برای فرزند اول ملموس کنید مثلاً این که دخترها ممکن است اسباب بازی های متفاوتی از پسرها داشته باشند یا لباس های شان فرق کند اما این فقط مربوط به تفاوت های آنان است و هیچ گونه معنای برتری را به همراه ندارد. در هر حال به یاد داشته باشید که اندکی بد خلقی طبیعی است و باید در این مرحله با صبوری رفتار کنید تا کودک آمادگی لازم را کسب کند.

 

عاملی که موجب کاهش میل جنسی در مردان می شود

نتایج مطالعات محققان امریکایی نشان داد زمانی که زنی گریه می کند، مواد شیمیایی موجود در اشک، پیام هایی را ارسال می کند که موجب کاهش تمایلات جنسی در مردان می شود. چگونگی مکانیسم این عمل هنوز ناشناخته است زیرا اشک فاقد بو می باشد اما حاوی ترکیباتی است که در انسان واکنش ایجاد می کند.

در مایعات بدن انسان همانند جانوران، ترکیبات بسیاری وجود دارد که پیام هایی را به سایر افراد منتقل می کنند. مطالعات اخیر نشان داده اند که عرق انسان حاوی بسیاری از مواد شیمیایی است که پیام های عاطفی مختلفی را به اطرافیان منتقل می کند. در مورد اشک با توجه به اینکه فاقد بو می باشد، انتقال پیام به روش دیگری صورت می گیرد.

مردان قادر به تشخیص اشک از محلول نمک نیستند

تیم تحقیقاتی برای انجام این مطالعه، اشک زنان شرکت کننده در این تحقیق را که با دیدن یک فیلم غمگین گریه می کردند، جمع آوری نمودند و با انجام چندین آزمایش دریافتند که مردان قادر به تشخیص اشک واقعی از محلول نمک نیستند. بنابراین از محلول نمک به عنوان محلول کنترل در این مطالعه استفاده شد.

تعبیر مردان از زنان در حال گریه

در آزمایش بعدی، از مردان خواسته شد که محلول نمک (محلول کنترل) یا اشک را استشمام کنند. بدین صورت که پارچه آغشته به اشک یا محلول نمک در نزدیکی منافذ بینی مردان قرار داده شد، در حالی که تصاویر زنان در حال گریه بر روی صفحه ای به نمایش درآمده بود و مردان پس از نگاه کردن به این تصاویر باید تعبیر خود را از هر تصویر اعلام می نمودند.

محققان دریافتند که اشک و محلول نمک هیچ تاثیری در برانگیختن حس همدردی و غم مردان ندارد، اما در مردانی که با اشک واقعی زنان مورد بررسی قرار گرفته بودند، کشش و تمایل جنسی به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.

اشک و نشانه های فیزیولوژیک برانگیختگی و تحریک جنسی

در مرحله بعد از مردان خواسته شد در حالی که اشک یا محلول نمک را استشمام می کنند، یک فیلم عاطفی را نیز تماشا کنند و سپس احساس خود را در طول تماشای فیلم بیان نمایند. در طول نمایش فیلم، علایم برانگیختگی جنسی از جمله دمای پوست بدن و ضربان قلب آن ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد که اشک هیچ تاثیری در حس همدردی مردان نداشت اما میل جنسی آن ها بازهم کاهش یافته بود. همچنین شدت علایم فیزیولوژیک تحریک جنسی (دمای پوست بدن و ضربان قلب) در آن ها پایین تر گزارش شد. استشمام اشک موجب کاهش میزان تستوسترون نیز شده بود. تستوسترون هورمونی است که در تحریک جنسی مردان نقش دارد.

اشک و عملکرد مغز

در آزمایشی دیگر همراه با استشمام اشک، عملکرد و فعالیت مغزی مردان نیز ارزیابی شد. نتایج نشان داد که با بوییدن اشک واقعی، فعالیت بخش هایی از مغز که به تحریک جنسی مربوطند، کاهش می یابد.

این تحقیق نشان داد که رفتارهای ناخوداگاه انسان، پیام های بسیاری را به اطرافیان ارسال می کند. گریه کردن نیز موجب انتقال یک پیام شیمیایی به دیگران می شود، گرچه مکانیسم دقیق آن هنوز به درستی شناخته نشده است.

اگر شما جزو زنان گرم مزاج در امور جنسی و زناشویی و همسرتان جزو مردان سرد مزاج است، اما گهگاه سراغ گریه می روید، بهتر است نتایج این تحقیقات را برای تداوم زندگی زناشویی خود در نظر بگیرید.

6 مشکل مهم در روابط جنسی، 6 راه حل مفید

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است

این در حالی است که رابطه زناشویی سالم بخشی ضروری از یک رابطه صمیمی میان همسران است و نادیده گرفتن آن ممکن است باعث سرد شدن روابط بین آنها شود.

در اینجا به 6 مشکل در روابط زناشویی و 6راه حل برای آن می پردازیم:

مشکل شماره یک : احساس یکنواختی می کنید

راه حل : تغییر ایجاد کنید

رابطه زناشویی شما و همسرتان در طولانی مدت ممکن است عادی و پیش پا افتاده به نظر برسد. شواهد زیست شناختی نشان می دهد تجربه های جدید باعث آزادشدن ناقل شیمیایی دوپامین در مغز می شود. این ناقل شیمیایی در ایجاد احساس لذت دخالت دارد و به همین دلیل است که روابط جدید هیجان آورتر است و مغز نیز احساس لذت بیشتری می کند. سعی کنید عوامل دیگر را تغییر بدهید، مثلا برقراری رابطه در مکان متفاوت، زمان متفاوت یا وضعیت متفاوت را امتحان کنید مثلا روابط زناشویی سریع بامدادی یا در جاهایی غیرمعمول مانند حمام.

مشکل شماره دو : احساس خستگی می کنید

راه حل : زمان پیدا کنید

همه زوج ها پس از یک روز طولانی با مشغله های بسیار احساس خستگی می کنند. زمانی که پس از این روز سخت به تختخواب می روید، ممکن است دیگر انرژی ای برای گذراندن شبی عاشقانه نداشته باشید. باید کارها را برحسب اهمیتشان اولویت بندی کنید. اگر شب ها خیلی خسته هستید، می توانید روابط  زناشویی سریع صبحگاهی را امتحان کنید؛ به هر حال این رابطه زناشویی برای داشتن رابطه سالم با همسرتان ضروری است. به جای اینکه برقراری رابطه را به زمان خاموش شدن چراغ ها و رفتن به تختخواب موکول کنید، پیش از پرداختن به هر کاری و رسیدگی به امور خانه، زمانی را به مواجهه عاشقانه اختصاص دهید. هر وقت که می توانید، زمان و فضایی برای این کار پیدا و از هر وقت خالی استفاده کنید و خلاق باشید. هیچ چیز خودبه خودی اتفاق نمی افتد، باید زمانی را پیدا کنید و با یکدیگر قرار بگذارید.

مشکل شماره سه : احساس غریبگی می کنید

راه حل : یکدیگر را دوباره کشف کنید

اگر مدتی است با همسرتان رابطه زناشویی ندارید، ممکن است نسبت به هم احساس غریبگی کنید و رابطه زناشویی برایتان مصنوعی و اجباری به نظر برسد. برای داشتن رابطه سالم، باید ابتدا رابطه عاطفی تان را بهبود دهید.

اگر زمانی را به برقراری رابطه صمیمی با همسرتان اختصاص ندهید، تمایل جنسی هم به او پیدا نخواهیدکرد. هر هفته در زمانی معین قرار بگذارید و با هم خلوت کنید. سعی کنید کار جدیدی انجام دهید، مثلا به جای شام همیشگی، یک تفریح مشترک مثلا پیاده روی یا رفتن به بازار را امتحان کنید. این زمان خلوت کردن باید به تعهدات روزانه تان اضافه شود و به صورت یک عادت درآید تا رابطه عاطفی تان ترمیم شود.

وقتی رابطه عاطفی تان دوباره برقرار شد، روابط زناشویی هرچند کوتاه مدتتان هم دوباره لذت بخش می شود و خود این رابطه به نوبه خود پیوند عاطفی تان را قوی تر می کند.

مشکل چهارم : بدن خودتان را نمی پسندید

راه حل : بر چیزی که می پسندید تمرکز کنید

بگذارید روراست باشیم؛ خیلی از ما دوست داریم تغییراتی در بدنمان ایجاد کنیم. شاید هنوز از اضافه وزن پس از بارداری   ناراحت   باشید، یا از اینکه رفتن به باشگاه ورزشی را کنار گذاشته اید، افسوس بخورید. این ناراحتی از تصویر بدنی ممکن است باعث نارضایتی شما از خودتان شود و وقتی از ظاهر خود ناراحت باشید، در برقراری رابطه با همسرتان دچار اشکال خواهیدشد. برای حل این مشکل که علت آن عزت نفس پایین است، باید سعی کنید مواردی را در خودتان پیدا کنید که باعث رضایتتان می شود و تمرکز تان را بر آنها معطوف کنید. به جای بدن خودتان، بر بدن همسرتان متمرکز شوید. چه چیزی در همسرتان برای شما جذابیت دارد؟ به این ترتیب می توانید توجه تان را از نقایصی که به خیال خودتان در بدنتان دارید، دور و احساس امنیت کنید.

مشکل پنجم : احساس درد می کنید

راه حل : ساکت نمانید و مشکلتان  را بیان کنید

گاهی مشکل شما این نیست که خلق و خوی تان سرجایش نیست، بلکه بدنتان مشکل ایجاد کرده است زیرا هنگام روابط زناشویی احساس درد می کنید. این درد ممکن است برای زنانی که به سن یائسگی نزدیک می شوند، مشکل زیادی ایجاد کند و از گفتن این موضوع به همسرشان خجالت بکشند. اما با انجام اقدام هایی می توان این مشکلات را کاهش داد. میتوانید به پزشک مراجعه کنید تا معاینه تان کند.

مشکل شماره 6: میل جنسی تان کم شده

راه حل : به دنبال عوامل تحریک کننده باشید

کاهش میل جنسی فقط به دلیل افزایش سن نیست و ممکن است نشانه ای از یک مشکل بهداشتی دیگر یا مشکل روانی و رفتاری باشد.

افسردگی، اضطراب و نداشتن تعادل هورمونی نیز در اختلال کارکرد جنسی نقش دارد.

برخی داروها از جمله داروهای ضدافسردگی و داروهای ضدفشارخون نیز ممکن است میل جنسی را کاهش دهند. سیگار کشیدن و مصرف الکل نیز پاسخ جنسی را مهار می کند.

خوابیدن به میزان کافی نیز مهم است. رفع کمبود خواب و احساس سرزندگی به افزایش میل جنسی کمک می کند. برقراری رابطه زناشویی طبیعی با همسر به تلاش نیاز دارد. برای داشتن رابطه زناشویی طبیعی باید به هر عامل موثر بر رابطه عاطفی با همسرتان توجه داشته باشید. درمان معجزه آسایی که به سرعت مشکلات را حل کند، وجود ندارد. اگر همه راه ها را امتحان کردید و مشکلاتتان همچنان ادامه یافت، با پزشک یا درمانگر امور جنسی مشورت کنید.

انزال زودرس و روش درمان آن

انزال زودرس یکی از مسایلی است که هم برای مرد وهم برای زن میتواند مشکل سازبوده وآنهاراازرسیدن به اوج احساس لذت جنسی محروم سازد.چه بسیارندمردانی که به دلیل انزال زودرس همواره در برابر شریک جنسی خود احساس شرم میکنند وبه همین دلیل ارتباط جنسی آنهابه جای لذت بخش بودن، ناراحت کننده است.

بطور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین3تا10دقیقه (بسته به سن وشرایط جسمی فرد)متغیروبطور متوسط 5دقیقه برای مردان جوان است.هرچند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تارسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان ارگاسم اصلا مهم نبوده وکیفیت ارگاسم بویژههمزمانی ارگاسم طرفین ازاهمیت برخوردار است.اگر دوطرف بطورهمزمان به ارگاسم برسند حتی اگرمدت کمی نزدیکی کرده باشند درآن صورت سکس موفقی داشته اند.اکثر مردان به موضوع  fore play یا معاشقه قبل از انجام عمل نزدیکی بی توجه بوده لذا شریک جنسی آنها بعد از خودشان به ارگاسم میرسد وهمین موضوع درتماسهای بعدی باعث تنش شده وانزال زودرس راتشدید میکند. مهمترین عامل ایجاد وتشدید انزال زود رس درمردان اضطراب است.بیاد داشته باشید که بطور کلی انزال زودرس در جوانان وبویژه در افراد تحصیل کرده شایعتر است.اولین قدم برای رفع این مشکل دوری از استرس است.بایدبه مراحل یک کورس جنسی کاملا توجه کرد.یک fore playخوب میتواند تا حد زیادی فاصله زمانی برای رسیدن به ارگاسم را بین زن و مرد کمتر کرده وخیلی کمک کننده باشد.برای مبارزه با انزال زودرس همکاری زن ومرد هردو لازم است.

 روشهای دارویی/غیر دارویی/رفتاری و....برای رفع انزال زودرس وجود دارد که بطور خلاصه در این جا راجع به آنها گفتگو میکنیم.

 برای درمان انزال زودرس روشهای متفاوتی وجود داردکه یکی از آنهاsqueezing techniqu  است.دراین روش آلت شما توسط خودتان یاشریک جنسی تان بوسیله دست تحریک میشود ولی به محض اینکه خواستیدبه انزال برسید،سریعا"تحریک را قطع کرده وتوسط دوانگشت شست واشاره زیر‌آلت تناسلی(درست محل ختنه‌ درپایین گلانس)را فشار داده وتا بیست میشمارید.این فشار باعث میشود تاازرسیدن به ارگاسم خارج شده وبتوانید مجددا" به تحریک جنسی ادامه دهید.بعدازچندبار تکرار میتوانید دربارپنجم به تحریک ادامه داده وانزال داشته باشید. به مرور زمان و باتکرار این تمرین دریک دوره حداقل2ماهه بدن شما یاد میگیردکه هنگام فعالیت جنسی دیرتر به ارگاسم برسد و مشکل شما بر طرف خواهد شد.

 یکی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زود رس روش start & stop نام دارد.در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعداز آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه ارگاسم شوید، دست از فعالیت برداشته وبرای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید.هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد.یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش 4به 1 شروع وبعد به تدریج آنرا افزایش داده و به 9به 1 برسانید.یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده وبعد مکث کنید ودوباره چهار بار وارد نموده ومجددا چند ثانیه صبرکنید وهمین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید.بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده ودر نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی ویکبار توقف(9به1) برسانید.

 لازم به تذکر است که چون بیشترین لذت زن در هنگام ورود آلت تناسلی مرد به واژن میباشد بسیاری از زنها نیز طرفدار این روش بوده واز آن لذت جنسی زیادی میبرند.

 علاوه بر این تعدادی از پوزیشن های نزدیکی وجود دارد که چون در آنها تحریک آلت تناسلی مرد به حداقل میرسد میتوانند درطولانی کردن زمان رسیدن به انزال مفید باشند.

  یکی دیگر از راههای جلوگیری از انزال زودرس استفاده از کاندوم میباشد.کاندوم یکی از روش هایپیشگیری از حاملگی بوده که از انتقال بیماریهای جنسی بویژه ایدز وسوزاک هم جلوگیری میکند.بعلت پوشش پلاستیکی کاندوم آلت تناسلی کمتر تحریک شده و زمان انزال طولانی تر می شود.عده ای حتی ترجیح میدهند برای طولانی ترشدن زمان رسیدن به ارگاسم ازدو کاندوم بروی هم استفاده کنند.اخیرا" نوعی کاندوم توسط شرکت viagra تولید و در ایران نیز توزیع شده که دارای مواد بی حسی وتاخیری است و مانع انزال زود رس میشود.

 بهرحال استفاده از کاندوم تا حد زیادی به سلیقه طرفین بستگی دارد.چون بعضی از زوج ها معتقدند استفاده از کاندوم لذت یک نزدیکی طبیعی را از بین میبرد و آنرا پلاستیکی وبی احساس میکند! بیاد داشته باشید که هنگام استفاده از کاندوم ازمواد روغنی مثل وازلین استفاده نکنید چون احتمال پارگی آن وجود داشته وخطر حاملگی ویا انتقال بیماری های جنسی بخصوص ایدز را بدنبال دارد.

 یکی از راههایی که اخیرا خیلی مورد استفاده قرار میگیرد استفاده از داروهای بی حسی است.کلیه این مواد از خانواده لیدوکایین بوده وبه فرم های مختلف مانند اسپری، کرم، ژل دربازار وجود دارند.این داروها با بلوک کردن هدایت عصبی مانع انتقال تحریک حسی از اعصاب ناحیه آلت شده و درنتیجه زمان رسیدن به انزال افزایش می یابد.باید توجه داشت که استفاده از مواد بی حسی شمشیر دو لبه بوده واستفاده زیاد و نادرست از آنها میتواند هدایت عصبی را از آلت کاملا متوقف نماید. درنتیجه مرد نه تنها از نزدیکی هیچ احساس لذتی نمی برد بلکه حتی ممکن است برای مدت کوتاهی شهوت خود را هم از دست بدهد وحتی قادر به نعوظ و انجام عمل نزدیکی هم نباشد!

 اگر از اسپری استفاده میکنید باید نوع مرغوب آنرا تهیه کنید.کلیه اسپری های بی حسی با نامهای جعلی 24000 و36000 و40000 ومانند آن که از کشورهای عربی وارد میشوند تقلبی بوده و استفاذه از آنها بی خطر نیست.بهترین محل برای استفاده از اسپری ناحیه زیر کلاهک آلت است.بهتر است بیستدقیقه قبل از نزدیکی یک یا دو پاف در این محل اسپری نمایید.به مرور زمان هر کس با توجه به وضعیت بدنی میتواند مقدار اسپری مناسب برای بدن خود را پیدا کند. روش استفاده از کرم ها وژل های بی حسی هم مانند اسپری است.هنگام استفاده از مواد بی حسی بیاد داشته باشید که حتما چند دقیقه قبل از انجام نزدیکی باید آلت خود را چند بار با آب بشوویید یا اینکه از کاندوم استفاده نمایید زیرا این مواد خیلی سریع از طریق مخاط واژن جذب شده وباعث بی حسی آن میشود در نتیجه شریک جنسی شما هیچ لذتی از آمیزش نمیبرد و یا اینکه دیرتر ارضاء خواهد شد و نتیجه معکوس خواهید گرفت. در صورت استفاده از مواد بی حسی باید به وضعیت طرف مقابل نیز توجه داشته باشید.بعضی ها خوشحال ازاینکه دیگر انزال زودرس ندارند، مدت طولانی پشت سر هم نزدیکی کرده و باعث آسیب مخاط واژن واحساس درد وناراحتی در طرف مقابل میشوند.بهمین خاطر ممکن است دفعه آینده، دیگر اسپری بی حسی خود را در کشو کنار تختخواب پیدا نکنید!

 هرچند گروهی از افراد از داروهای گیاهی ویا شیمیایی برای درمان انزال زودرس استفاده میکنند،
 
ولی اثر هیچکدام ثابت شده نیست وپروتکل درمانی واحدی برای آن وجود ندارد.داروهایی مانند :ویاگرا، یوهیمبین ومانند آن تاثیری در انزال نداشته فقط باعث ایجاد نعوظ بهترآلت به هنگام تحریک جنسی میشوند.گاهی استفاده از داروی فلوگستین بعلت ایجاد بی حسی در آلت میتواند مفید باشد.اثر ویتامین E هم ثابت شده نیست.در طب سنتی وگیاهی تجربه هایی برای درمان این عارضه وجود دارد که در بعضی افراد خیلی هم مثمر ثمر بوده و باعث بهبودی کامل آنها شده است

 

ما باید مسایل جنسی را از چه کسانی یاد بگیریم؟

احساسات مثبت

برای یک ارتباط زناشویی سالم و بهنجار، آموزش مسایل جنسی قدم اول است اما قدم دوم، داشتن احساسات و عواطف مثبت نسبت به همسر است. باید همسرتان را صمیمانه دوست داشته باشیدمعالجه احساسات منفی البته کار آسانی نیست. من سال‌هاست که مشاور ازدواجم و گه‌گاه با خودم فکر می‌کنم که ای‌کاش ما زوج‌های ایرانی 15 یا 20 سال با هم نامزد بمانیم و فقط یک سال ازدواج کنیم! چراکه به وفور دیده‌ام که بلافاصله پس از آن امضای کذایی، خیلی چیزها به هم می‌ریزد. به هر حال، اگر زن و شوهر نسبت به هم احساس مثبتی نداشته باشند در روابط زناشوییشان مشکل خواهند داشت. ‌بیشتر مردان، طالب زنانی هستند که قابلیت‌هایشان را تایید کنند و قبولشان داشته باشند. توصیه من به تمام خانم‌ها این است که از تایید همسرتان غافل نشوید و به قول معروف، تحویلش بگیرید. این کار برای همسرتان هم تاثیرات مثبت جسمی در پی دارد، هم تاثیرات مثبت روحی. ‌

اتاق خواب

اتاق خوابی که قرار است ارتباط جنسی در آن صورت بگیرد، نقش مهمی در سلامت این ارتباط ایفا می‌کند. در اتاق خوابی که آدم به اضطراب می‌افتد، نمی‌شود یک ارتباط جنسی سالم و آرامش بخش داشتمحیط مورد نظر باید از هر حیث کاملا امن باشد. اضطراب شایع‌ترین عاملی است که در سیستم‌های گیرنده مغزی اختلال ایجاد می‌کند. ‌نکات دیگری را هم باید در ساخت و تزیین اتاق خواب مد نظر قرار داد. از جمله این‌که: رنگ اتاق خواب باید حتما روشن باشد، نور اتاق باید کافی باشد، آینه باید حتما وجود داشته باشد و بهتر است که یک موزیک ملایم و بدون کلام هم گوش‌تان را نوازش بدهد چرا که در این شرایط، مغزتان برای یک ارتباط جنسی سالم، آماده‌تر می‌شود.

‌بدآموزی‌های جنسی

آموخته‌های غلط و غیرعلمی را باید از ذهنمان بیرون بریزیم. خیلی از دختران ما این حرف غلط را از بزرگترهایشان شنیده‌اند که مردها پس از رابطه زناشویی نسبت به همسرشان سرد می‌شوند یا از آنها دوری می‌کنند و امثال این حرف‌ها. این مسئله، بسیار شایع و مهم است. من دختران زیادی را ویزیت کرده‌ام که به خاطر همین آموزش نادرست، هنگام اولین آمیزش جنسی با همسرشان، آنقدر خودشان را منقبض کرده‌اند و به خودشان فشار آورده‌اند که دچار <واژینیسموس> شده‌اند.‌تصورات نادرست مردان هم در خصوص مسایل جنسی، خیلی رایج و البته تاثیرگذار است. بسیاری از مردان انتظار دارند که در اولین ارتباط جنسی با همسر‌شان، پرده ضخیمی را به عنوان پرده بکارت به چشم خودشان ببینند! و یا انتظار دارند که در اولین ارتباط جنسی‌ با همسرشان، خونریزی شدیدی را شاهد باشند. اما حقیقت این است که پرده بکارت درست مثل مخاط لب، نازک و ظریف است و آن خون هم که شنیده‌اید- اگر وجود داشته باشد - چند قطره بیشتر نیست. خلاصه این که تصورات نادرست و آموزش‌های غلط در این خصوص فراوانند و تاثیرات ذهنی نامطلوبی به بار می‌آورند. ‌

بهداشت جنسی‌

زن و شوهر قبل از تماس جنسی باید یک دوش کامل بگیرند و خودشان را خوشبو کنند. استفاده از صابون خوشبو کننده به همین دلیل اهمیت دارد. موهای زاید تناسلی باید حتما تراشیده شود و سیستم‌های تناسلی را هم باید حتما شستشو داد، ترجیحا با 200 سی سی آب ولرم و یک قاشق ساولن مایع.پس از رعایت بهداشت، نوبت به آرایش می‌رسد، آن هم یک آرایش کامل. این فرهنگ، حتی از نظر علمی هم، صحیح نیست است که خانم‌ها بیرون از منزل آرایش داشته باشند اما درون منزل و در مقابل همسرشان تصور کنند که از این کار بی‌نیازند. توصیه می‌کنم که زن و شوهر، عطر و اودکلنشان را هم زود به زود عوض کنند. اصلا خوب نیست که آدم برای یک مدت طولانی، مثلا سی سال، فقط از یک نوع خوشبوکننده استفاده کند. شاید همسرتان با عطر و اودکلن تازه‌تان ارتباط بهتری برقرار کند. بعد از رعایت تمام این مراحل، مغازله و معاشقه آغاز می‌شود. ‌

مراحل اولیه

مغازله با بوسیدن شروع می‌شود، بنابراین تمیز بودن لب و دهان و دندان مهم است. قبل از معاشقه، از چیزهایی مثل سیگار که نفستان را بدبو می‌کند، حتما پرهیز کنیدترجیحا چیزهایی بخورید که نفستان را خوشبو کند. بوسه معمولا با لمس همراه است و منظور از لمس، تماس نرم پوست با پوست است، همان طور که یک مادر کودکش را نوازش می‌کند. لمس باید روی صورت، گردن، موها، تنه و . . . و به ملایمت انجام بگیرد. این لمس را خانم‌ها خیلی دوست دارند و بسیاری از خانم‌ها هم طی همین مرحله، ‌ارضا می‌شوند. متخصصان توصیه می‌کنند که شوهر از همسرش سوال کند که مایل است کدام قسمت از بدنش مورد لمس قرار بگیرد. در حدیثی از امام صادق (ع) هم نقل شده است که زنان در روزهای مختلف ماه، دوست دارند که قسمت‌های مختلفی از بدن‌شان مورد لمس قرار بگیرد. این حرف با توجه به تغییرات هورمونی خانم‌ها در طی ماه کاملا قابل توجیه و تفسیر علمی است. ‌

مراحل آخر

بعد از این مقدمات، زن برای مقاربت آمادگی کامل پیدا می‌کند. سیستم کلی مقاربت به شکل قطع و وصل است که منجر می‌شود انبساط عضلانی مناسبی در مجاری تناسلی خانم‌ها به وجود بیاید. حرکات جنسی باید به شکل توامان توسط مرد و زن صورت بگیرد و هیچکدام از طرفین هم نباید منفعلانه عمل کنندمردان از نظر فیزیولوژیک خیلی زودتر از زنان ارضا می‌شوند. ‌خروج ترشحات از سیستم تناسلی مرد به معنای ارضای جنسی است اما در زنان معمولا سیستم تناسلی در طی یک تماس جنسی کاملا مرطوب است چون غدد ویژه‌ای، نرم و مرطوب کردن مجرا را به عهده دارند. در طی مقاربت، از رد و بدل کردن کلمات عاشقانه و محبت‌آمیز هم غفلت نکنید و بعد از آن نیز از ابراز محبت به همسرتان غافل نشوید. مبادا یکی از طرفین دچار این توهم شود که همسرش او را فقط برای رابطه زناشویی می‌خواهد و بس. این تصور، تصور زجرآور و آزاردهنده‌ای است.

منبعتنظیم خانواده

20 نکته زنانه برای داشتن یک زندگی زناشویی عالی

امروزه شرایط زندگی مشترک، گونه جدیدی از روابط زناشویی را بوجود آورده است چراکه سنت و مدرنیته در کنار هم راهی نو باز کرده‌اند. ما نکاتی از آن را برایتان بازگو می کنیم تا در جهت جلوگیری از بروز هر نوع سوء تفاهم، ابتکار عمل داشته باشید.

1 - همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید.

2 -  همسر خود را به چشم یک شی‌ء مسئول ننگرید بلکه به شخصیت وجودی او احترام بگذارید.

3 - جنبه یا بخش‌هایی از شخصیت شوهرتان را که باعث تمایز او از سایرین می‌شود را مورد توجه و تحسین قرار دهید.

4 - برای اینکه همسرتان با شما روراست باشد سعی کنید او را درک کرده و برای افکار و احساساتش ارزش قایل شوید. اگر حرف‌ها و گفته‌های او مطابق میل شما نیست از خود واکنش تند نشان ندهید زیرا به این وسیله بذر بی‌اعتمادی را در زندگی خود می‌کارید.

5 - وقتی همسرتان با شما درد دل می‌کند و راز دلش را با شما در میان می‌گذارد، احساساتش را بپذیرید و به او نگویید که اسرار درونش ناخوشایند و بی‌رحمانه است‌.

6 - به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید زیرا انتقاد پیاپی باعث می‌شود که شوهرتان از شما فاصله بگیرد.

7 - او را به درک نکردن‌، عدم صمیمیت و بی‌احساس بودن متهم نکنید. زیرا او درک کردن‌، صمیمیت و با احساس بودن را به شیوه مردانه نشان می‌دهد.

8 - نیازهای واقعی شوهرتان را دریابید. این امر اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه همسرتان این نیاز‌ها را باز گوید و به همین جهت در مواقع مناسب با لحن ملایم در مورد نیاز‌هایش از وی سؤال کرده و دیدگاههای واقعی وی را به خود و زندگیتان دریابید و در ‌‌نهایت جوابی را که شوهرتان می‌دهد بدون انتقاد و جبهه‌گیری بپذیرید.

9 - زمانی که همسرتان با شما صحبت می‌کند به دقت به حرفهای او گوش فرا دهید زیرا عدم توجه شما به گفته‌های او عدم علاقة شما را نشان می‌دهد.

10 - هیچ وقت از کارهایی که همسرتان برای جلب محبت شما انجام می‌دهد انتقاد نکنید برای مثال وقتی او به شما محبت می‌کند آن را بیش از اندازه لوس ندانید او به شیوه خود ابراز محبت می‌کند.

11 - او را به شیوه خودتان دوست نداشته باشید بلکه به وجود او نیز اهمیت بدهید. به عنوان مثال اگر در سالگرد ازدواج‌تان‌، هدیه‌ای به او می‌دهید سعی کنید از قبل در مورد هدیه مورد علاقه‌اش اطلاعاتی به دست آورید.

12 - از همسر خود انتظار نداشته باشید که با تمامی طرح‌ها و ایده‌ها و افکار شما موافق باشد و آن‌ها را تحسین کند. واقع بین باشید و به او اجازه دهید که نظرش را هر چند که برخلاف میل شما باشد، بیان نماید.

13 - اصرار زیادی برای جلب محبت همسرتان نداشته باشید و این نکته را زمانی که وی عصبانی است بیشتر مراعات کنید. در بسیاری اوقات حالت روحی او برای ابراز محبت به شما مناسب نیست و اصرار زیاد شما منجر به مخالفت شدید او می‌شود.

14 - برای همسر خود نقش یک زن حساس و شکننده را بازی نکنید. زیرا این حالت شما باعث می‌شود که همسرتان فکر کند شما ضعیف و بی‌طاقتید و اگر چیزی بگوید باعث رنجشتان می‌شود. بنابراین سعی می‌کند که ارتباط کلامی کمتری داشته باشد و همین امر باعث ناراحتی شما می‌گردد.

15 - سعی کنید که در ارتباط با همسرتان همواره هویت خود را به عنوان یک زن و همسر حفظ کنید. زنی که توجه به روابطش به قیمت از دست دادن هویتش تمام شود به خود و روابطش صدمه می‌زند. زیرا این مسئله باعث می‌شود که وی خود را بخشنده‌تر و دوست داشتنی‌تر از شوهرش ببیند و فکر کند که همسرش بی‌‌‌نهایت خودخواه و ناسپاس است‌. مرد‌ها با زنی به عنوان همسر در ارتباط دایمی باقی خواهند ماند که هویت مستقل و قوی خود را حفظ کند.

16 - اگر احساس می‌کنید که در روابط خود با همسرتان از عزت نفس پایینی برخوردارید و میل دارید که او را وادارید تا در این زمینه به شما کمک کند که از احساس خوبی برخوردار شوید اشتباه می‌کنید. این مسئله مشکل شماست شخصاً روی آن کار کنید و در صورت لزوم از یک روان‌شناس کمک بخواهید.

17 - زمانی که همسرتان از فشار عصبی رنج می‌برد سعی نکنید از لحاظ احساسی به او نزدیک شوید. زیرا اگر برای صمیمیت و نزدیک شدن به او فشار آورید فقط او را عصبانی‌تر کرده و از خود دور می‌کنید. زمانی که استرس او کم شود به حالت عادی خودش بر می‌گردد.

18 - در زندگی زناشویی خویش سعی کنید خود را مسئول خوشبختی خود بدانید. زنی که مسئولیت خوشبختی زندگی مشترک را فقط بر عهده شوهرش می‌گذارد یک همسر آزرده و افسرده به بار می‌آورد.

19 - او را به دوست نداشتن و گریزان بودن از همسر و زندگی متهم نکنید. زیرا وی اعتقاد دارد که شریک زندگی‌اش را دوست دارد و از او گریزان نیست ولی به نظرش او را متهم به چیزی می‌کنید که در موردش صدق نمی‌کند و این مسئله موجب کدورت در روابط می‌شود.

20 - وقتی شما درمی‌یابید که در ایجاد مشکلات زندگی خود سهم داشته‌اید و آن را به همسرتان بگویید عشق و محبت بار دیگر در زندگیتان شکوفا می‌شود. زیرا بعد از آن همسرتان نیز سهم خود را می‌پذیرد و با کمک شما درصدد رفع مشکل بر می‌آید.

شما هم می توانید در تربیت فرزندتان والدین نمونه ای باشید فقط کافیست ...

همه والدین آرزو دارند که بهترین پدر و مادر باشند،اما به راستی چگونه این ممکن است؟ پدر یا مادری که هم می‌توانند فرزندان‌شان را بخوبی تربیت ‌کنند و خوب و بد را به آنها بیاموزند و هم رابطه‌ای دوستانه و موفق با آنها برقرار ‌کنند.

چگونه می توان بر همه سختیها و مشکلات زندگی غلبه کرد و در عین حال با فرزندان نیز با نرمش و خونسردی برخورد کرد.

بعضی ها وقتی می خواهند با فرزندشان دوست باشند، دیگر نمی توانند او رابدرستی تربیت کنند و به اشتباه تصور می کنند دوست بودن به معنای تائیدکردن همه کارهای اوست و گروهی دیگر هم هستند که فقط می خواهند امر و نهی کنند و نمی دانند بچه ها به محبت و دوستی والدین هم نیاز دارند. متخصصان و کارشناسان اما نظر دیگری دارند و می گویند پدر و مادرها هم باید به فرزندان شان محبت کرده و هم باید به شیوه صحیح آنها را تربیت کنند.

بنابراین بد نیست این راهکارها را در نظر داشته باشید، شاید به شما کمک کند تا در تربیت فرزندتان موفق عمل کنید:

آرامش در هر کاری رمز موفقیت است

پس صبور باشید و استرس را از خود دور کنید.هرگز به فرزند خود بر چسب نزنید و او را با کسی مقایسه نکنید زیرا اثرات نا مطلوب آن غیر قابل جبران است.زدن برچسبهای منفی اثر تخریبی زیادی در بر دارد(مثل کوچولوی وسواسی من یا نادان کوچولو و...)

به احساسات درونی خود اطمینان داشته باشید

شاید شنیده باشید که میزان مناسب خواب،تغذیه،تماشای تلویزیون و ...بهتر است برای کودک در حد استاندارد صورت گیرد.به همین دلیل گاهی اوقات احساس گناه کرده و تصور میکنید وظیفه خود را به خوبی نرسانده اید.ولی بهتر است بدانید که هیچ کس فرزندتان را بهتر از شما نمیشناسد. بنابراین بهتر است به احساسات و تصمیمات خود نسبت به کودکتان اطمینان داشته باشید.

مراقب اعمال و رفتار خود باشید

مطمئن باشید شما الگوی کودکانتان هستید.آنها اعمال شما را زیر ذره بین دارند.و از کارهایتان کپی برداری می کنند. از این فرصت استفاده کنید و دست به کارهایی بزنید که انتظار انجام آن را دارید. این شما هستید که اعمال و رفتار کودکانتان را شکل داده و آنها را آماده یک زندگی جدید می کنید.

 

به کودکان خود اجازه دهید که اشتباه کنند و از اشتباهات خود درس بگیرند

تنها در صورتی که احتمال برود به آنها آسیبی میرسد مداخله کنید و آنها را از انجام کار مورد نظر بر حذر دارید.

بگذارید بچه کاری را که دوست دارد انجام دهد

هنگامی که به کودکتان اجازه می دهید هر کاری را که دوست دارد انجام دهد این فرصت را به او میدهید که آرزوها و افکار خود را دنبال کند. اگر می بینید که کودکتان به کاری که مورد علاقه شماست تمایلی نشان نمی دهد او را وادار به انجام آن نکنید. زیرا با این کار به او می گویید که نظر و عقیده ی او محترم نیست و باید تن به خواسته های دیگران بدهد.بر عکس بهتر است در مواقعی شما به پیشنهادات او پاسخ مثبت بدهید.

بچه ها باید مستقل زندگی کردن را بیاموزند

پس هر وقت که می توانستند به تنهایی کارهای شان را انجام دهند، به آنها اجازه دهید خودشان کارها را به پایان برسانند. مثلا وقتی کودک خودش توانایی لباس پوشیدن را دارد یا هنگامی که می تواند غذایش را خودش بخورد، این فرصت را در اختیارش قرار دهید تا مستقل بودن را تجربه کند. در ضمن فراموش نکنید مسئولیت دادن به کودک برای تقویت اعتماد به نفسش هم موثر و مفید خواهد بود.

محدودیت هایی را برایش تعیین کنید

بچه ها نباید خیلی آزاد باشند و بدون هیچ محدودیتی زندگی کنند بلکه باید حد و حدودشان را در هر کاری تعریف کرده و از آنها بخواهید به آن پایبند باشند. با چنین کاری بچه ها می آموزند که در اجتماع هم مسئولیت پذیر باشند و براساس حقوقی که دارند، عمل کنند.

همه مشکلات کودک را شما برایش حل نکنید

بگذارید بچه ها هم شانس تجربه کردن راه حل های متفاوت را داشته باشند. با این کار نه تنها کودکان شیوه های حل مساله را می آموزند که اعتماد به نفس بهتر و بیشتری هم خواهند داشت. بنابراین زمانی که مشکل کوچکی برایشان ایجاد می شود، هیچ وقت با عجله و سراسیمه برای حل مشکل اقدام نکنید. اجازه دهید او بداند خودش توانایی برطرف کردن مشکلات زندگی را دارد و می تواند به تنهایی با آنها مقابله کند.

آماده بروز تغییرات جدید باشید

با کودکی که قبلا عاشق کاری بوده و اکنون از آن متنفر است چگونه برخورد میکنید؟ شاید شما تصور کنید کودکتان دچار مشکل شده است ولی در حقیقت این طور نیست . او تنها بزرگتر شده  و نسبت به کارهای جدیدتر تمایل نشان می دهد.همانطور که یک کودک از لحاظ جسمانس رشد می کند از لحاظ فکری نیز تکامل می یابد.در اینجا وظیفه ی پدر و مادراست که این تغییرات را به خوبی شناسایی کرده و با آنها مبارزه نکنند .

بد رفتاری فرزندتان را ریشه یابی کنید

بهتر است هر چه سریعتر دلیل رفتارهای نامناسب کودکانتان را جویا شوید. شاید به دلیل تنبیه ها و سخت گیریهای بی مورد شما بوده ، که از خود حساسیت نشان  داده است.بنابراین بهتر است مشکلات رفتاری خود را تصحیح کرده و به صورت کاملا نرمال با او رفتار کنید تا شاهد نتایج بهتری باشید.

به یاد داشته باشید که انضباط و تربیت کردن کودکان به معنای تنبیه و مجازات کردن آنها نیست. اعمال محدودیت باید با این هدف انجام شود که به کودک نشان دهید در دنیای واقعی چطور باید رفتار کند و چه شیوه هایی برای حضور در اجتماع مناسب است.

یکی یکی نکات را آموزش دهید

 اگر همه قوانین و نکات تربیتی را با هم و در یک جلسه به کودک آموزش دهید، مطمئن باشید او فقط گیج خواهد شد و نمی تواند همه آنها را اجرا کند. بنابراین خوب است مسائل جزئی و کوچک را گاهی نادیده بگیرید و بر موضوعات مهم تر تاکید و توجه کنید. مثلا این که کودک ناسزا نگوید یا با ادب با دیگران صحبت کند مسائل مهمی است که هیچ وقت نباید ساده از کنارشان بگذرید، اما درباره شیوه های لباس پوشیدن گاهی می توانید از اشتباهات کودک چشم پوشی کنید.

با فرزندتان بازی کنید

اجازه دهید او خودش نوع فعالیت و بازی را انتخاب کند و نگران قوانین بازی هم نباشید. این دقایق فقط باید همراه او باشید، خوش بگذرانید و تفریح کنید.

هر روز با هم کتاب بخوانید

از زمانی که فرزندتان به دنیا می آید و دوره نوزادی را طی می کند، باید این کار را شروع کنید. بچه ها از شنیدن صدای پدر و مادر لذت می برند و آرامش پیدا می کنند و به همین دلیل خیلی خوب است که هر روز با او همراه شوید و برایش کتاب بخوانید.

هر روز زمانی برای فرزندتان اختصاص دهید و از او بخواهید تعیین کند چه کاری باید انجام دهید

می توانید با هم قدم بزنید، فیلم ببینید، به موسیقی گوش دهید یا حتی فقط کنار هم بنشینید و حرف بزنید. فقط باید بداند که این زمان برای اوست و شما در این دقایق هیچ کار دیگری انجام نخواهید داد.

اگر می خواهید در آینده به وجود فرزندتان افتخار کنید از همین دوران کودکی تربیت صحیح را آغاز کنید.

نقش مردان در تخمک گذاری زنان!

در مطالعه ای که به تازگی توسط گروهی از دانشمندان بین المللی انجام شده است، پروتئینی در مایع منی مردان شناسایی شد که مغز زنان را تحت تاثیر قرار داده و موجب تحریک تخمک گذاری می شود. همچنین این مولکول، رشد، نگهداری و بقای سلول های عصبی را تنظیم می نماید

مایع منی توسط غدد جنسی مردانه تولید می شود. این تحقیق نشان داد که غدد جنسی مردان مقادیر فراوانی از نوعی پروتئین را سنتز می کنند که اثر مستقیم بر تخمک گذاری و باروری زنان دارد.

محققان به این نتیجه رسیدند که این پروتئین که پروتئین القا کننده تخمک گذاری (OIF) نامیده شد، در همه گونه های پستانداران وجود دارد. در ادامه مطالعه، آنها پروتئین OIF را با بسیاری از پروتئین های دیگر بدن  از جمله فاکتور رشد عصبی (NGF) که به طور طبیعی در سلول های عصبی وجود دارد، مقایسه کردند. نکته جالب این بود که پژوهشگران متوجه شدند که این دو پروتئین کاملا مشابهند و نکته جالب تر این که نقش و اثرات فاکتور رشد عصبی (NGF) در زنان، تاکنون مشخص نشده بود.

اگرچه ممکن است پروتئین OIF یا NGF در جانوران مختلف، وظایف متفاوتی داشته باشد، اما در این تحقیق مشخص شد که این پروتئین در همه پستانداران از جمله لاما (نوعی شتربدون کوهان)، گاو، کوالا، خوک، خرگوش، موش و همچنین انسان یافت می شود و نقش مهمی در تولید مثل پستانداران ایفا می کند.

پروتئین OIF یا NGF موجود در مایع منی، مانند یک پیام هورمونی عمل کرده و از طریق هیپوتالاموس و غده هیپوفیز زنان، ترشح هورمون های ویژه ای را تحریک کرده که به تخمدان پیام می دهند و در نهایت یک یا چند تخمک آزاد می شود.

نتایج این مطالعه، افق های تازه ای را برای درمان ناباروری، پیش روی متخصصان قرار داده است.

داشتن زناشویی پر آرامش یا پر حادثه؟

غم‌های مشترک، شادی‌های مشترک، تجربه‌های مشترک و حتی ترس‌های مشترک، بهانه‌ای است که آینده مشترک بسیاری از زوج‌ها را رقم می‌زند. روانشناسان می‌گویند آدم‌ها آنقدر شیفته خود هستند که به محض آشنایی با فردی که شبیه خودشان است، به او دل می‌بندند.

 آنها نمی‌گویند که شما باید فردی که نمونه کپی شده‌تان هست را انتخاب کنید و معتقد نیستند که زندگی با فردی که درست نقطه مقابل شماست هم می‌تواند به یک خوشبختی ابدی منجر شود.

متخصصان اصولی را برای مشابه و متفاوت بودن تعریف می‌کنند و از شما می‌خواهند که قبل از عاشق شدن، آنها را به رسمیت بشمارید. اگر می‌خواهید انتخاب عاشقانه‌تان را بیازمایید، بهتر است به سؤال‌های مطرح شده پاسخ دهید و ببینید که شباهت یا تفاوت شما، در محدوده این اصول قرار می‌گیرد یا نه.

اگر هم این سؤال‌ها براساس شخصیت یا زندگی شما تنظیم نشده‌اند، از خواندن این متن دست برندارید. در ادامه این مطلب، رازهایی را برای‌تان فاش می‌کنیم که باخبر شدن از آنها می‌تواند سرنوشت زندگی عاشقانه‌تان را زیر و رو کند.

چه نمره‌ای می‌گیرید؟

نمی‌توانیم بگوییم که جواب مثبت شما به این سؤالات یا حداقل به ۳نمونه از آنها، صددرصد شما را به سمت یک زندگی ناآرام هدایت می‌کند.

اما می‌توانیم این اطمینان را بدهیم که در صورت وجود تفاوت بسیار در چنین اصولی، شما با بحث‌ها و چالش‌های بسیاری روبه‌رو خواهید شد. پس پیش از قضاوت در مورد خودتان و رابطه‌ای که قرار است بسازید، ادامه این مطلب را بخوانید.

به شیوه شما هیجان‌زده می‌شود؟

برای ساختن یک زندگی آرام و عاشقانه، شما تنها به دوست داشتن و دوست داشته شدن نیاز ندارید.

روانشناسان معتقدند هیجان‌های شما و پایداری‌شان هم باید در یک ردیف قرار بگیرند.  آنها می‌گویند اگر شما فرد دم‌دمی مزاجی باشید، نمی‌توانید در کنار یک مرد به اصطلاح منطقی که یک رویه ثابت را در نمایش هیجان‌هایش دارد خوشبخت شوید.

مردی که همیشه شاد یا همیشه غمگین است، نمی‌تواند احوال پرنوسان شما را درک کند. اما قرار نیست هیجانات همسر آینده شما، کاملا با خودتان مشابه باشد، بلکه کافی است که پایداری هیجانی‌اش، با چند شماره اختلاف به شما نزدیک باشد و به اصطلاح عامیانه‌تر، مود او کاملا نقطه مقابل‌تان نباشد.

به اندازه شما برونگرا یا درونگراست؟

اگر گمان می‌کنید شخصیت مردها در این مورد بعد از ازدواج زیر و رو می‌شود در اشتباه هستید. برون‌گرایی یا درون‌گرایی خصلتی نیست که به آسانی تغییرپذیر باشد. این ویژگی آنقدر با وجود آدم‌ها گره می‌خورد که حتی تلاش برای تغییر دادنش هم می‌تواند مشکلات اساسی‌ای برای شما ایجاد کند، پس بهتر است قبل از هر تصمیم‌گیری، به سبک زندگی خواستگارتان توجه کنید.

اگر او مدام درگیر مهمانی است و شما می‌خواهید در خانه آرام‌تان مطالعه کنید، اگر او اهل ورزش‌های جمعی است و شما شطرنج را ترجیح می‌دهید و اگر عاشق سفرهای تکی یا دو نفره هستید و او دوست دارد با تور یا خانواده‌اش سفر کند، باید بدانید که دیر یا زود رابطه شما به چالش کشیده می‌شود.

به اندازه شما سازگار است؟

شما دو نفر تا چه اندازه با آدم‌های جدید کنار می‌آیید؟ اگر شما با دیدن غریبه‌ها از هر دری برای پیدا کردن یک حرف مشترک وارد می‌شوید و او یک گوشه می‌نشیند و دفعات اول روبه‌رو شدن با آدم‌های تازه برایش زجرآور است، کار برای‌تان کمی سخت خواهد بود.

شاید به مرور زمان و با روبه‌رو شدن با آدم‌هایی که آسان ارتباط برقرار می‌کنند، کمی آرام‌تر شود، اما این تغییر به سرعت اتفاق نخواهد افتاد. اگر هنوز تصمیمی برای ازدواج با او نگرفته‌اید، بهتر است میزان سازگاری و توافق‌پذیری او را محک بزنید. کافی است تفاوت قابل‌توجهی در این زمینه نداشته باشید یا با شخصیتی که در این زمینه حد وسط قرار دارد آشنا شده باشید. اگر چنین گزینه‌ای پیش‌روی شماست، بهتر است ویژگی‌های دیگرش را هم بررسی کنید و در همان آغاز آشنایی به او نه نگویید.

به اندازه شما اهل تجربه‌های تازه است؟

شما عاشق امتحان خوراکی‌های جدید هستید و او در تمام زندگی‌اش غذاهای ثابتی را خورده است؟ شما تنها در چند دقیقه می‌توانید برای یک سفر تصمیم بگیرید و چمدان‌تان را ببندید و او آنقدر با تجربه‌های تازه بیگانه است که باید هفته‌ها و ماه‌ها برای تحقیق و سنجیدن چنین برنامه‌ای وقت بگذارد؟ اگر چنین تفاوتی میان شماست، نمی‌توانید به آسانی به او بله بگویید.

شباهت در داشتن اشتیاق نسبت به تجربه‌های تازه، یکی از اصولی است که باید قبل از تصمیم گرفتن به آن وفادار باشید. البته نداشتن اشتراک در حیطه علائق را نمی‌توان صددرصد منفی دانست، حتی اگر او به علائق شما تمایلی نداشته باشد یا اهل ریسک و تجربیات تازه نباشد، باز هم راهی برای خوشبخت بودن وجود دارد. کافی است توان احترام گذاشتن به خواسته‌های شما را داشته باشد و اگر برای مثال اهل سینما رفتن هستید، گاهی شما را همراهی کند تا بتوانید زندگی آرامی در کنارش داشته باشید.

به اندازه شما وظیفه‌شناس است؟

نمی‌گوییم که هرکدام از شما تا چه اندازه باید مسئولیت‌پذیر و وظیفه‌شناس باشید. کافی است در این زمینه تاحدودی مشابه هم باشید تا زندگی برای‌تان سخت نگذرد. اگر شما یک فرد منظم و چارچوب‌دار هستید و او فردی بی‌قید و باری به هر جهت است، قطعا خیلی زود دچار چالش خواهید شد.

اگر شما همیشه یک ربع زودتر به قرارتان می‌رسید و او همیشه نیم ساعتی شما را منتظر می‌گذارد، اگر شما حساب و کتاب مالی دقیقی دارید و او بی‌توجه به هزینه‌های زندگی، پول‌هایش را صرف خریدهای غیرضروری می‌کند و اگر شما سال‌هاست که در یک محیط مشغول به کارید و او به بهانه‌های مختلف، هر روز کارش را عوض می‌کند، قطعا نمی‌توانید انتظار یک زندگی آرام را درکنارش داشته باشید.