انزال زودرس و روش درمان آن

انزال زودرس یکی از مسایلی است که هم برای مرد وهم برای زن میتواند مشکل سازبوده وآنهاراازرسیدن به اوج احساس لذت جنسی محروم سازد.چه بسیارندمردانی که به دلیل انزال زودرس همواره در برابر شریک جنسی خود احساس شرم میکنند وبه همین دلیل ارتباط جنسی آنهابه جای لذت بخش بودن، ناراحت کننده است.

بطور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین3تا10دقیقه (بسته به سن وشرایط جسمی فرد)متغیروبطور متوسط 5دقیقه برای مردان جوان است.هرچند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تارسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان ارگاسم اصلا مهم نبوده وکیفیت ارگاسم بویژههمزمانی ارگاسم طرفین ازاهمیت برخوردار است.اگر دوطرف بطورهمزمان به ارگاسم برسند حتی اگرمدت کمی نزدیکی کرده باشند درآن صورت سکس موفقی داشته اند.اکثر مردان به موضوع  fore play یا معاشقه قبل از انجام عمل نزدیکی بی توجه بوده لذا شریک جنسی آنها بعد از خودشان به ارگاسم میرسد وهمین موضوع درتماسهای بعدی باعث تنش شده وانزال زودرس راتشدید میکند. مهمترین عامل ایجاد وتشدید انزال زود رس درمردان اضطراب است.بیاد داشته باشید که بطور کلی انزال زودرس در جوانان وبویژه در افراد تحصیل کرده شایعتر است.اولین قدم برای رفع این مشکل دوری از استرس است.بایدبه مراحل یک کورس جنسی کاملا توجه کرد.یک fore playخوب میتواند تا حد زیادی فاصله زمانی برای رسیدن به ارگاسم را بین زن و مرد کمتر کرده وخیلی کمک کننده باشد.برای مبارزه با انزال زودرس همکاری زن ومرد هردو لازم است.

 روشهای دارویی/غیر دارویی/رفتاری و....برای رفع انزال زودرس وجود دارد که بطور خلاصه در این جا راجع به آنها گفتگو میکنیم.

 برای درمان انزال زودرس روشهای متفاوتی وجود داردکه یکی از آنهاsqueezing techniqu  است.دراین روش آلت شما توسط خودتان یاشریک جنسی تان بوسیله دست تحریک میشود ولی به محض اینکه خواستیدبه انزال برسید،سریعا"تحریک را قطع کرده وتوسط دوانگشت شست واشاره زیر‌آلت تناسلی(درست محل ختنه‌ درپایین گلانس)را فشار داده وتا بیست میشمارید.این فشار باعث میشود تاازرسیدن به ارگاسم خارج شده وبتوانید مجددا" به تحریک جنسی ادامه دهید.بعدازچندبار تکرار میتوانید دربارپنجم به تحریک ادامه داده وانزال داشته باشید. به مرور زمان و باتکرار این تمرین دریک دوره حداقل2ماهه بدن شما یاد میگیردکه هنگام فعالیت جنسی دیرتر به ارگاسم برسد و مشکل شما بر طرف خواهد شد.

 یکی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زود رس روش start & stop نام دارد.در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعداز آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه ارگاسم شوید، دست از فعالیت برداشته وبرای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید.هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد.یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش 4به 1 شروع وبعد به تدریج آنرا افزایش داده و به 9به 1 برسانید.یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده وبعد مکث کنید ودوباره چهار بار وارد نموده ومجددا چند ثانیه صبرکنید وهمین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید.بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده ودر نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی ویکبار توقف(9به1) برسانید.

 لازم به تذکر است که چون بیشترین لذت زن در هنگام ورود آلت تناسلی مرد به واژن میباشد بسیاری از زنها نیز طرفدار این روش بوده واز آن لذت جنسی زیادی میبرند.

 علاوه بر این تعدادی از پوزیشن های نزدیکی وجود دارد که چون در آنها تحریک آلت تناسلی مرد به حداقل میرسد میتوانند درطولانی کردن زمان رسیدن به انزال مفید باشند.

  یکی دیگر از راههای جلوگیری از انزال زودرس استفاده از کاندوم میباشد.کاندوم یکی از روش هایپیشگیری از حاملگی بوده که از انتقال بیماریهای جنسی بویژه ایدز وسوزاک هم جلوگیری میکند.بعلت پوشش پلاستیکی کاندوم آلت تناسلی کمتر تحریک شده و زمان انزال طولانی تر می شود.عده ای حتی ترجیح میدهند برای طولانی ترشدن زمان رسیدن به ارگاسم ازدو کاندوم بروی هم استفاده کنند.اخیرا" نوعی کاندوم توسط شرکت viagra تولید و در ایران نیز توزیع شده که دارای مواد بی حسی وتاخیری است و مانع انزال زود رس میشود.

 بهرحال استفاده از کاندوم تا حد زیادی به سلیقه طرفین بستگی دارد.چون بعضی از زوج ها معتقدند استفاده از کاندوم لذت یک نزدیکی طبیعی را از بین میبرد و آنرا پلاستیکی وبی احساس میکند! بیاد داشته باشید که هنگام استفاده از کاندوم ازمواد روغنی مثل وازلین استفاده نکنید چون احتمال پارگی آن وجود داشته وخطر حاملگی ویا انتقال بیماری های جنسی بخصوص ایدز را بدنبال دارد.

 یکی از راههایی که اخیرا خیلی مورد استفاده قرار میگیرد استفاده از داروهای بی حسی است.کلیه این مواد از خانواده لیدوکایین بوده وبه فرم های مختلف مانند اسپری، کرم، ژل دربازار وجود دارند.این داروها با بلوک کردن هدایت عصبی مانع انتقال تحریک حسی از اعصاب ناحیه آلت شده و درنتیجه زمان رسیدن به انزال افزایش می یابد.باید توجه داشت که استفاده از مواد بی حسی شمشیر دو لبه بوده واستفاده زیاد و نادرست از آنها میتواند هدایت عصبی را از آلت کاملا متوقف نماید. درنتیجه مرد نه تنها از نزدیکی هیچ احساس لذتی نمی برد بلکه حتی ممکن است برای مدت کوتاهی شهوت خود را هم از دست بدهد وحتی قادر به نعوظ و انجام عمل نزدیکی هم نباشد!

 اگر از اسپری استفاده میکنید باید نوع مرغوب آنرا تهیه کنید.کلیه اسپری های بی حسی با نامهای جعلی 24000 و36000 و40000 ومانند آن که از کشورهای عربی وارد میشوند تقلبی بوده و استفاذه از آنها بی خطر نیست.بهترین محل برای استفاده از اسپری ناحیه زیر کلاهک آلت است.بهتر است بیستدقیقه قبل از نزدیکی یک یا دو پاف در این محل اسپری نمایید.به مرور زمان هر کس با توجه به وضعیت بدنی میتواند مقدار اسپری مناسب برای بدن خود را پیدا کند. روش استفاده از کرم ها وژل های بی حسی هم مانند اسپری است.هنگام استفاده از مواد بی حسی بیاد داشته باشید که حتما چند دقیقه قبل از انجام نزدیکی باید آلت خود را چند بار با آب بشوویید یا اینکه از کاندوم استفاده نمایید زیرا این مواد خیلی سریع از طریق مخاط واژن جذب شده وباعث بی حسی آن میشود در نتیجه شریک جنسی شما هیچ لذتی از آمیزش نمیبرد و یا اینکه دیرتر ارضاء خواهد شد و نتیجه معکوس خواهید گرفت. در صورت استفاده از مواد بی حسی باید به وضعیت طرف مقابل نیز توجه داشته باشید.بعضی ها خوشحال ازاینکه دیگر انزال زودرس ندارند، مدت طولانی پشت سر هم نزدیکی کرده و باعث آسیب مخاط واژن واحساس درد وناراحتی در طرف مقابل میشوند.بهمین خاطر ممکن است دفعه آینده، دیگر اسپری بی حسی خود را در کشو کنار تختخواب پیدا نکنید!

 هرچند گروهی از افراد از داروهای گیاهی ویا شیمیایی برای درمان انزال زودرس استفاده میکنند،
 
ولی اثر هیچکدام ثابت شده نیست وپروتکل درمانی واحدی برای آن وجود ندارد.داروهایی مانند :ویاگرا، یوهیمبین ومانند آن تاثیری در انزال نداشته فقط باعث ایجاد نعوظ بهترآلت به هنگام تحریک جنسی میشوند.گاهی استفاده از داروی فلوگستین بعلت ایجاد بی حسی در آلت میتواند مفید باشد.اثر ویتامین E هم ثابت شده نیست.در طب سنتی وگیاهی تجربه هایی برای درمان این عارضه وجود دارد که در بعضی افراد خیلی هم مثمر ثمر بوده و باعث بهبودی کامل آنها شده است

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد